ایالات متحده سناتور شرود براون (D-Ohio)، رئیس کمیته بانکداری سنا، به طور گسترده به عنوان محور قانون برای ایجاد نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال شناخته شده است. در حالی که سوء ظن او در مورد ارزهای دیجیتال در جلسات استماع مشخص شده است، برنامههای او برای صورتحسابهای خاص تاکنون مسکوت مانده است.
براون روز چهارشنبه نامهای به جانت یلن، وزیر خزانهداری ایالات متحده ارسال کرد و برای اولین بار تمایل خود را برای کار روی قانونگذاری بیان کرد. و بخشهای وسیعی از آنچه که آن قانون باید به نظر برسد - از جمله اینکه رویکرد باید جامع باشد و در همه آژانسهای مالی مربوطه رعایت شود.
«سازمانهای نظارتی واحد در حال حاضر عموماً دیدگاه جامعی از داراییهای رمزنگاری ندارند. براون در نامه خود استدلال میکند که یافتههای گزارش شورای نظارت بر ثبات مالی به رهبری یلن، از جمله توصیه آن برای قانونی که «مقاماتی را برای تنظیمکنندهها ایجاد میکند تا بر روی آن نظارت داشته باشند و در غیر این صورت بر آن نظارت کنند». فعالیتهای شرکتهای وابسته و تابعه نهادهای داراییهای رمزنگاری شده."
او گفت که میخواهد "روی چنین قانونی کار کند"، بهویژه با توجه به فروپاشی کریپتو e. xchange FTX که بسیاری از سرمایهگذاریهای آمریکاییها را نابود کرد.
در حالی که کار روی قانونگذاری در حال انجام است، او گفت که آژانسهای مالی ایالات متحده باید اقدامات اجرایی شدید را انجام دهند و «عدم انطباق قابل توجه با قوانین فعلی در میان شرکتهای داراییهای رمزنگاریشده را انجام دهند.
با این حال، اظهارات براون دیدگاه های او را در مورد تلاش های قانونی موجود آشکار نمی کند. به عنوان مثال، موضع او در مورد لایحه ای برای تنظیم استیبل کوین ها کلیدی خواهد بود، زیرا چنین لایحه ای - مانند لایحه هایی که در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و سایر قانونگذاران در کمیته او مورد مذاکره قرار می گیرند - احتمالاً به حمایت او نیاز دارد. براون آشکارا دیدگاه خود را در مورد تلاشهای جامعتر، مانند پیشنهادات اعضای برجسته کمیته کشاورزی سنا، به اشتراک نگذاشته است.
"داراییهای خطرناک"
در همین حال، در جلسه استماع کمیتهاش. در مورد نامزدی اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه سپرده فدرال در روز چهارشنبه، براون مجدداً سوء ظن خود را در مورد ارزهای دیجیتال روشن کرد.
«ما نمیتوانیم اجازه دهیم هزاران دارایی پرخطر و فرار که فقط برای سفتهبازی و فرار از تحریمها استفاده میشوند، وارد شوند. براون گفت که سیستم بانکی ما، و ما می دانیم که این یک مسئله امنیت ملی است.
یلن در یک رویداد جداگانه در روز چهارشنبه گفت که درام در مورد FTX ثابت می کند که این صنعت نیاز به قوانین قوی دارد، "و اینطور نیست."
او در اجلاس Dealbook در نیویورک تایمز گفت: "در حدی که دنیای کریپتو بتواند تراکنش های سریع تر، ارزان تر و ایمن تر را ارائه دهد، ما باید پذیرای نوآوری های مالی باشیم." نیویورک. "به گفته، این چیزی نیست که بیشتر درباره آن بوده است."
براون در جلسه استماع روز چهارشنبه از نامزدها پرسید: "آیا در حال حاضر هدفی عمومی برای رمزنگاری وجود دارد؟"
" تراویس هیل، جمهوری خواه که جو بایدن رئیس جمهور جو بایدن او را به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره FDIC نامزد کرده است، گفت: در حال حاضر، بیشتر وعده های عمومی کریپتو مربوط به آینده است. "از امروز، بیشتر این موارد تئوری است و بخشی از زندگی روزمره نیست."
به نوبه خود، یکی دیگر از نامزدهای هیئت مدیره جمهوریخواه، جاناتان مک کرنان، پیشنهاد کرد که FDIC - یکی از سه تنظیم کننده اصلی بانکداری ایالات متحده – ممکن است به اندازه کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا برای نظارت بر کریپتو مرتبط نباشد.
«سؤالات باز و مهمی وجود دارد که در مورد رمزارزها چه فعالیتی مجاز است. مک کرنان گفت: یک بانک. "من فکر می کنم نقش تنظیم کننده های بازار در ادامه تعریف قوانین جاده ای در این فضا وجود دارد، و بانک ها نیز باید به طور مشابه از آن قانون پیروی کنند."
سناتورهای شکاک h1>
در غیر این صورت، این استماع موضعی را در میان برخی از دموکراتها در مورد داراییهای دیجیتالی نشان داد. جدای از دیدگاههای براون، سایر دموکراتها نیز مخالف قرار دادن سیستم بانکی در معرض خطرات ارزهای دیجیتال هستند.
«فکر نمیکنم. سناتور جان تستر (D-Mont.) گفت کریپتو تست بو را با موفقیت انجام می دهد. اگرچه ممکن است بلندترین صدای ضد رمزنگاری این جلسه باشد.
«اگر تقویتکنندههای کریپتو به آرزوی خود میرسیدند و یکسری بانکهایی که FDIC بیمهشان میکردند همهچیز روی کریپتو قرار میدادند - برای مثال، FTX را نگه میداشتند. توکنهای موجود در ترازنامههایشان یا پذیرش توکنهای رمزنگاری بهعنوان وثیقه برای وام – آیا سیستم بانکی ما نسبت به امروز امنیت کمتری خواهد داشت؟ رئیس موقت FDIC که مجدداً برای ریاست آن نامزد شده است. "شکست آن شرکت ها واقعاً محدود به فضای رمزنگاری بود و در نهایت بر سیستم بانکی بیمه شده تأثیری نداشت."