تبلیغات کریپتو که در سال 2022 موج زدند

The Crypto Ads That Made Waves in 2022

1401-10-07
2 سال ها،6 ماه ها پیش

اخبار رمزارزها

تبلیغات کریپتو که در سال 2022 موج زدند

مشروح:

2022 سالی بود که رمزارزها مانند گذشته به جریان اصلی نفوذ کردند - برای خوب یا بد.

در اوایل سال، در میان هجوم شدید روند صعودی، بسیاری از شرکت‌های ارزهای دیجیتال از فرصت استفاده کردند تا با کمپین‌های تبلیغاتی پرشور و پرمخاطب با هزینه‌های میلیون‌ها دلار، خود را تبلیغ کنند.

در نگاهی به گذشته، قبل از سقوط دیگری، این بالاترین سطح بود، بسیاری از آن تبلیغات به دنبال کاهش کریپتو در اواخر سال، به طرز چشمگیری پیر شدند. با این حال، برخی از تبلیغاتی که به نمایشگرها و بیلبوردها راه یافتند، به وعده NFT در تبلیغات اشاره می کنند، با برندهایی که مشارکت DAO را به نمایش می گذارند و Bored Ape خرید می کند. در اینجا برخی از به یاد ماندنی ترین آنها آمده است.

Bud Light x Nouns DAO

پس از گمانه‌زنی‌ها و ساخت‌وسازهای زیاد، پروژه NFT Nouns در تبلیغات Super Bowl Bud Light

برای اکثر بینندگان، نگاه اجمالی کوتاهی به عینک‌های نمادین هنری پیکسلی Nouns احتمالاً مورد توجه قرار نمی‌گیرد – اما برای اعضای Nouns DAO این یک اتفاق بزرگ بود. NFT "جایگاه محصول" پس از رای DAO به هدیه دادن به نام تجاری آبجو با اسم NFT خود به وجود آمد. این یک نگاه اجمالی جذاب به آینده است که چگونه سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز ممکن است با مارک‌های قدیمی متحد شوند تا به نفع هر دو باشند.

Algorand x روز زمین: میدان تایمز

برای روز زمین 2022، Algorand یکی از انتقادات مکرر از بلاک چین را هدف قرار داد که به محیط زیست آسیب می رساند. بنیاد Algorand تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال تایمز اسکوئر را به منظور ترویج «بلاک چین منفی کربن» و تبلیغ اعتبار پایداری آن، قبل از خاموش کردن آن بیلبوردها در اختیار گرفت و حدود 23.4 میلیارد ژول در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

بنیاد ادعا کرد، برای قدرت عملیات دو هفته‌ای روی بلاک چین اثبات سهام Algorand و حدود 350 میلیون کافی است. تراکنش ها - در مقابل 1.5 ثانیه از عملکرد شبکه اثبات کار بیت کوین و شش تراکنش.

FTX: لری دیوید

به دنبال فروپاشی شگفت‌انگیز صرافی رمزارز FTX، تعداد زیادی از تبلیغات پرمخاطب آن در اوایل سال دوباره توجهات را به خود جلب کرد. به طور خاص، تبلیغ Super Bowl آن، با حضور لری دیوید، ستاره «Curb Your Enthusiasm»، در نگاه به گذشته به طرز وحشتناکی پیشگو به نظر می رسد. در این آگهی، دیوید نقش شخصیت‌های تاریخی زیادی را بازی می‌کند که قبل از اینکه به امروز منتقل شوند، اختراعات بزرگ را از دست می‌دهند. دیوید که با FTX ارائه شده است، به عنوان "روشی ایمن و آسان برای ورود به ارزهای دیجیتال" ارائه شده است، "نه، فکر نمی‌کنم."

اگر مردم او را جدی می گرفتند. اکنون او در یک دعوای حقوقی در کنار سایر افراد مشهور که مبادله محکوم به فنا را ترویج می‌کنند، معرفی شده است.

آدیداس: میمون‌های بی حوصله x جام جهانی

در سال 2021، برند پوشاک ورزشی آدیداس یک Bored Ape NFT خرید که آن را Indigo Herz نامید و قول داد که محور جاه‌طلبی‌های متاورز خود باشد. از آنجا که سازندگان Bored Ape Yacht Club Labs به صاحبان NFT های BAYC خود حقوق IP اعطا می کنند، آدیداس می تواند از میمون خود در محصولات، کالاها و تبلیغات استفاده کند.

ایندیگو هرز در تبلیغات آدیداس در جام جهانی 2022 در جلوی جعبه غلات ظاهر می شود، در کنار فوق ستاره های فوتبال از جمله لیونل مسی و کریم بنزما. و در حالی که مدت زمان نمایش میمون Bored Ape ممکن است کوتاه باشد، این نمونه ای از این است که چگونه رویکرد جدید Yuga Labs به IP به BAYC کمک می کند تا راه خود را در فرهنگ پاپ کشف کند.

FTX: تام بردی، ژیزل بوندچن

شاید هیچ تبلیغی در سال جاری به اندازه تلاش FTX که در آن نماد NFL تام برادی و سوپر مدل Gisele Bündchen مخاطبین تلفن خود را تشویق می‌کنند تا ارزهای دیجیتال را در FTX معامله کنند، تاریخ بدی نداشته باشد.

از آنجایی که FTX در طول یک هفته در ماه نوامبر سقوط کرد، وجوه سرمایه گذاران بدشانس را در پلتفرم قفل کرد و میلیاردها دلار ارز دیجیتال را در یک ضربان قلب از بین برد، منصفانه است که بگوییم هیچ یک از برادی و بوندشن مخاطبین تلفنی قرار است امسال برایشان کارت کریسمس بفرستند.

و این کنایه بردی که "من 10 سال دیگر، شاید 15 سال دیگر فرصت دارم"، هر روز که می گذرد، کمیک تر به نظر می رسد، زیرا او برای پس گرفتن 45 میلیون دلار به هر یک از آنها نیاز دارد. گزارش شده است که از رابطه پرهزینه خود با سم بنکمن-فرید شکست خورده است.

Coinbase: "به ما اعتماد کنید"

با از بین رفتن FTX که موج های شوکی را در صنعت کریپتو ایجاد کرد، سایر بازیکنان عجله کردند تا از بازیگران بد در فضا فاصله بگیرند و قابل اعتماد بودن خود را ثابت کنند.

Crypto Exchange Coinbase یکی از اولین کسانی بود که از دروازه خارج شد و یک آگهی تمام صفحه در وال استریت ژورنال منتشر کرد تا اعتبار خود را تبلیغ کند. قبل از توضیح اینکه دقیقاً چه تفاوتی با "افرادی که لیاقت اعتماد عمومی" را نداشتند، می‌خواهد "ایمن‌ترین و سازگارترین" صرافی رمزنگاری باشد.

اما در برخی موارد، تبلیغ Coinbase به نظر می‌رسید که مخالف ایده صرافی‌های متمرکز است، و آرزوی آینده‌ای را دارد که در آن کاربران "نیازی به اعتماد به ما یا هر موسسه دیگری نداشته باشند."

پس از 12 ماه پر فراز و نشیب، درخواست کمی شاکی کوین بیس از کاربران مبنی بر "اعتماد به ما" و رگولاتوری برای ورود به این موضوع ممکن است تنها تبلیغ ارز دیجیتال تعیین کننده سال باشد.

اشاره ویژه: Crypto.com: Fortune از شجاعان حمایت می کند

بله، در اکتبر 2021 منتشر شد، اما امسال هیچ تبلیغی به اندازه نقطه بدنام مت دیمون Crypto.com مورد تحقیر قرار نگرفت یا نمادی از غرور قبل از سقوط کریپتو بود.

در این تبلیغ، مت دیمون، ستاره «مریخی» دیده می‌شود که از میان چیزی که شبیه آویز هواپیما به نظر می‌رسد، گام‌های بلندی برمی‌دارد، در مورد «لحظه‌های حقیقت» حرف‌های عامیانه می‌زند و اعصاب فرد را خرد می‌کند. دیمون پیشنهاد کرد که عمل خرید بیت کوین در یک صرافی رمزنگاری متمرکز، شبیه به اولین پرواز برادران رایت یا فتح اورست است.

"South Park" نه یک بار بلکه دوبار تبلیغ را به سیخ کشید — و این قبل از سقوط واقعی بود . بعد از اینکه انفجار Terra و سقوط FTX شاهد سقوط بیت کوین به پایین ترین رقمدو ساله بود، تبلیغ به طور مثبت شرم آور به نظر می رسید.

متن اصلی خبر : Decrypt Media