استارباکس برنامه Odyssey NFT خود را کنار می گذارد

Starbucks ditches its Odyssey NFT program

1402-12-27
1 سال،3 ماه ها پیش

اخبار رمزارزها

استارباکس برنامه Odyssey NFT خود را کنار می گذارد

مشروح:

به‌روزرسانی: استارباکس روز جمعه اعلام کرد که برنامه NFT خود را که در نسخه بتا بود، متوقف می‌کند تا بر اساس پرسش‌های متداول، برای «آماده شدن برای اتفاقات بعدی در ادامه توسعه برنامه» صفحه

ما با استیو کاچینسکی، رهبر برنامه، در پادکست Chain Reaction ماه گذشته صحبت کردیم. روز جمعه، او توییت کرد که آینده اش در این شرکت نامشخص است:

( function() { var func = function() { var iframe = document.getElementById('wpcom-iframe-49d7d877cc9ef93c06baf91ac84dc6ae') if ( iframe ) { iframe.onload = function() {iframedow.content 'msg_type': 'poll_size', 'frame_id': 'wpcom-iframe-49d7d877cc9ef93c06baf91ac84dc6ae' }, "https:\/\/tcprotectedembed.com"); } } = } // varponse funsize varfunizes(varponse iframe) = document.createElement('a'); origin.href = e.origin; // تأیید مبدا پیام اگر ( 'tcprotectedembed.com' !== origin.host ) بازگشت؛ // تأیید پیام در قالبی است که انتظار داریم اگر ('object' !== type of e.data || undefined === e.data.msg_type ) return; switch ( e.data.msg_type ) { case 'poll_size:response': var iframe = document.getElementById( e. data._request.frame_id)؛ if (iframe && '' === iframe.width ) iframe.width = '100%'؛ if ( iframe && '' === iframe.height ) iframe.height = parseInt( e. data.height )؛ return؛ default: return; } } if ( 'function' === typeof window.addEventListener ) { window.addEventListener( 'message', funcSizeResponse, false ); } else if ( 'function' === typeof window.attachEvent ) { window.attachEvent( 'onmessage', funcSizeResponse ); } } if (document.readyState === 'کامل') { func.apply(); /* compat for infinite scroll */ } else if ( document.addEventListener ) { document.addEventListener( 'DOMContentLoaded', func, false ); } else if ( document.attachEvent ) { document.attachEvent( 'onreadystatechange', func ); } } )();

در زیر مصاحبه اصلی ما با کاچینسکی از 22 فوریه است:

استیو کاچینسکی، یکی از نویسندگان کتاب "Token همه چیز" و انجمن گفت: فضای NFT ممکن است به میزان قابل توجهی از بالاترین سطح تاریخ کاهش یافته باشد، اما مارک ها و برنامه های وفاداری که به دنبال جلب طرفداران به روش های جدید هستند هنوز هم می توانند ارزش پیدا کنند. سرب برای Starbucks Odyssey.

او گفت: "محافظان برند" به مناطق محدود مانند برنامه‌های پاداش چیزی است که شرکت‌ها در سال 2024 آن را گسترش خواهند داد. او در پادکست Chain Reaction TechCrunch گفت: "من فکر می کنم امسال شاهد ایجاد برندهای مبتنی بر جامعه خواهیم بود."

استارباکس استارباکس ادیسه را در سال 2022 به عنوان اولین حمله خود به دنیای وب3 راه اندازی کرد. TechCrunch قبلاً گزارش داده بود که این تجربه برنامه وفاداری استارباکس Reward شرکت را با NFTها ترکیب کرد تا تجربیات مشتری را افزایش دهد.

کاچینسکی گفت: «ما می‌توانیم به مردم کمک کنیم قبیله خود را پیدا کنند. "من دیده ام که افرادی که در کالیفرنیا در جامعه استارباکس اودیسه زندگی می کنند، واقعا دوستان خوبی با مردم شیکاگو هستند و آنها گاهی اوقات در زندگی واقعی همدیگر را ملاقات کرده اند. اگر web3 نبود هرگز این اتفاق نمی افتاد."

استارباکس برنامه وفاداری وب 3 و انجمن NFT خود را برای اولین آزمایش کنندگان بتا باز می کند

کاچینسکی گفت که برنامه وفاداری دارای یک سیستم پنج لایه با بیش از 58000 شرکت کننده فعال حداقل در سطح یک است. "من می توانم به شما قول بدهم که آنها اکثراً یا همه افراد بومی وب 3 نیستند ... فقط افراد وب 3 نیستند که شرکت می کنند."

کاچینسکی گفت، کسانی که در ردیف پنج برنامه قرار گرفتند "مقدار مناسبی" از بازارهای ثانویه خریدند. برای مثال، در ماه دسامبر، استارباکس اعلام کرد که 20 شرکت‌کننده برتر را به کاستاریکا می‌فرستد تا از مزارع غول قهوه که در آن دانه‌ها تولید می‌شود، بازدید کنند.

«ابزارهای شخص ثالث» دیگری وجود دارند که از طریق NFTها توسعه می یابند، نه فقط توسط شرکت های بزرگی مانند استارباکس یا نایک، بلکه توسط کسب و کارهای محلی که می خواهند برنامه های وفاداری را توسعه دهند یا از بلیط ها به عنوان دارایی استفاده کنند که می توانند آن را تقویت کنند و انگیزه دهند.

Kaczynski این مثال را بیان کرد: فرض کنید Hot Pockets، نام تجاری مواد غذایی، تبلیغاتی را برگزار می کند که در آن گیمرها اگر پوسته Fortnite برند را بخرند و آن را به یک کیف پول رمزنگاری متصل کنند، 20٪ تخفیف به آنها می دهد. او گفت: «خریدار خوشحال است، غذاخور خوشحال است و تخفیف می‌گیرد و در اکوسیستم هستند. "این شخص فقط یک گیمر نیست، بلکه یک گیمر فعال است که مشارکت می کند و مایل است درآمد قابل تصرف خود را صرف چیزهای شخص ثالث کند."

وقتی مردم به NFT ها فکر می کنند، اغلب به تصاویر گران قیمت میمون در اینترنت فکر می کنند - و اگر منصف باشیم، این بخشی از آن با Bored Ape Yacht Club است - اما کاچینسکی می گوید که داشتن NFT ارزش بیشتری دارد. .

"تصور کنید به یک موزه می روید و یک تابلوی نقاشی زیبا روی دیوار می بینید، می توانید از آن نقاشی عکس بگیرید اما ارزش پولی ندارد. کاچینسکی گفت: عکس روی دیوار ارزش پول دارد، زیرا موزه مالک آن است، اصل است و آنها می توانند هر دوی این موارد را ثابت کنند. «تا همین اواخر نمی‌توانستید این کار را با اقلام دیجیتال انجام دهید» تا زمانی که NFT‌ها ظاهر شدند.

کاچینسکی گفت: برندها و شرکت‌هایی که توانایی خرید و فروش دارند و «واقعاً مالک وفاداری شما هستند» مفهوم جدیدی است که آن را کمتر یک طرفه می‌کند. "در حالی که همه اعضای جامعه درگیر خرید و فروش نمی‌شوند... فکر می‌کنم برای بسیاری از مردم، داشتن چنین اختیاری بسیار مهم است."

این داستان از قسمتی از پادکست Chain Reaction TechCrunch الهام گرفته شده است. برای شنیدن داستان‌ها و نکات بیشتر از کارآفرینانی که نوآورترین شرکت‌های امروزی را ایجاد می‌کنند، در Chain Reaction در پادکست‌های اپل، Spotify یا پلتفرم پاد مورد علاقه‌تان مشترک شوید.

با ما ارتباط برقرار کنید:

  • در X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، اینجا.

  • از طریق ایمیل: chainreaction@ techcrunch.com

متن اصلی خبر : TechCrunch•yesterday