بهترین نرخ ارز دیجیتال
Gaming Gift Cards Are Like Crypto – and Not in a Good Way
اخبار رمزارزها
مشروح:
در رمزنگاری - به ویژه در مقوله قابلیت همکاری بلاک چین - ما در مورد ارزهای تکه تکه شده فکر می کنیم: ETH امنیت را در چندین لایه-2 فراهم می کند. USDC در چندین نسخه پیچیده غیر قابل تعویض (abcUSDC، xyzUSDC). داراییهای به اصطلاح دنیای واقعی نیز تجزیه مشابهی را تجربه میکنند: یک دلار در جیب شما با دلار در بانک یکی نیست.
کارت های هدیه بگیرید. احتمالاً بعد از تعطیلات چند مورد را نگه دارید و اگر هستید، تنها نیستید. نظرسنجی Bankrate در اوایل سال جاری تخمین زده شد که 23 میلیارد دلار در کارت های هدیه استفاده نشده در سراسر ایالات متحده وجود دارد. این حدود 0.1 درصد از عرضه پول M2 است.
با حذف بستهبندیهای پلاستیکی رنگارنگ، کارتهای هدیه عددی به طول حدود 16 تا 30 رقم هستند که امکان دسترسی به معادل دیجیتالی پول نقد را فراهم میکنند. آنها جایی بین ارز دیجیتال و کارت نقدی هستند: به اندازه بیت کوین یا اتر ایمن یا غیرقابل سانسور نیستند، اما برای استفاده از آنها نیازی به حساب بانکی ندارید و می توان آنها را با کمترین اطلاعات رد و بدل شده خرید و فروش کرد.
این چروکهای جالبی را در دنیای تجارت در اینترنت باز میکند، یکی از آنها که اخیراً به طور تصادفی با یکی از آنها برخورد کردم، که شامل فعالیتهای متاورز و اعضای بدون بانک خانواده من است.
من نوجوانان و جوانان در خانه دارم و این بدان معناست که من با ارزهای متاورس، به ویژه Fortnite V-Bucks معامله می کنم. ارز درون بازی، کشتی اصلی ناشر Fortnite Epic Games برای تبدیل FOMO به دلار است.
برای بازیکنان جوان Fortnite، متاورس Web3 و $META hype امروز اینجاست: بازی واقعاً یک "مقام سوم است." کالاهای مجازی ("پوست") که نشان دهنده وضعیت یا هویت در Fortnite هستند می توانند به اندازه هر لباس یا لوازم جانبی موجود در زندگی واقعی حیاتی باشند.
نتیجه یک جریان مداوم از درخواستها در تلفن من است که با یک صورتحساب چروک شده یا انتقال CashApp همراه است. من با افزودن دلار از کارت اعتباری خود به حساب مایکروسافت برای خریدهای درون بازی ایکس باکس، درخواست ها را برآورده می کنم. بچهها در حال بازی Fortnite هستند و من بازی مورد علاقهام را بازی میکنم که یک بازی نقشآفرینی مبتنی بر متن به نام Web2 Payments است.
من Web2 Payments را تقریباً هر روز به این شکل بازی میکنم. اما، روز دیگر، یکی از بچههایم راهحلی پیدا کرد که من را از جریان خارج کرد: کارت هدیه Fortnite V-Bucks.
کارت هدیه V-Bucks در بسیاری از فروشگاههای خردهفروشی موجود است. فرزندم با پول نقد فیزیکی یکی خرید و فکر کرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. معلوم شد که کارت هدیه قانونی بود، اما فرآیند تبدیل آن به ارز درون بازی یک پایان ایده آل برای کنترل سرمایه والدین نبود. برای هر کسی که در هنر جستجوی اینترنتی جستجو نمی کرد بسیار پیچیده بود.
فرم درون بازی برای وارد کردن کارت هدیه V-Bucks به یک کد 16 رقمی نیاز دارد. اما کد پشت کارت هدیه فیزیکی V-Bucks 25 رقمی است. هیچ توضیحی داده نشده است - نه روی کارت، نه در فرم داخل بازی. جستجو یک فرم وب جداگانه را نشان می دهد، جایی که یک کد کارت هدیه 25 رقمی را می توان به کد 16 رقمی مورد نیاز بازی - پس از ورود به سیستم با حساب بازیکن تبدیل کرد.
اگر با حساب اشتباهی وارد سیستم شوید، راهی برای انتقال V-Bucks وجود ندارد.
من از سال 2017 در صنعت ارزهای دیجیتال کار کردهام و در چند سال گذشته روی عملکرد متقابل زنجیرهای تمرکز کردهام. بیایید بگوییم که من با تجربه کاربری بد غریبه نیستم - اما UX پیچیده برای تبدیل کارت های هدیه V-Bucks به ارز درون بازی من را شگفت زده کرد.
عمده UX کارت هدیه بد V-bucks ساده است: نیاز به ورود به سیستم در یک سایت شخص ثالث دارد. این می تواند با دستورالعمل های بهتر یا یک فرم یکپارچه یکپارچه تر باشد، اما نیاز به ورود به سیستم بسیار واضح به نظر می رسد. از کلاهبرداری و پولشویی جلوگیری می کند.
بیتکوین و اتر هیچ محدودیت مشابهی ندارند، و آنها را برای استفادههای غیرقانونی از شستشوی درآمدهای ناشی از کلاهبرداری گرفته تا تامین مالی جنبشهای مخالف در هنگ کنگ و فرار از کنترل سرمایه در ترکیه مناسبتر میکند. نهادهای تحت نظارت، اقدامات مشابه ضد پولشویی (AML) را در بالای شبکه های بیت کوین و اتریوم قرار می دهند. درست مانند V-Buck در کارت هدیه با V-Buck در بازی یکسان نیست، بیت کوین در شبکه بیت کوین نیز مانند بیت کوین در حساب تجاری Coinbase شما نیست.
تصور دنیایی که اینگونه نیست سرگرم کننده است. معاملات تاریک وب در متاورز Fortnite مانند یک چروک خوب در رمان چارلی استروس به نظر می رسد. اما به نظر من این بازی را بهبود نمی بخشد - بیشتر از Coinbase با دسترسی کمتر محدود بهبود می یابد. یک "Grand Theft Auto" کاملا واقعی چیزی نیست که بیشتر مردم در متاورس خود می خواهند.
حتی اگر فورتنایت به کانالی برای کلاهبرداری با کارت هدیه تبدیل شود، احتمالاً این امر میتواند نوک مجازی یک تجارت غیرقانونی به اندازه کوه یخ باشد که از طریق کارتهای هدیه در مکانهای بسیار عادیتر، مانند پارکینگهای Home Depot و بانک آنلاین شما انجام میشود. حساب کاربری.
ایالات متحده داده های کمیسیون تجارت فدرال در مورد کلاهبرداری با کارت هدیه نشان می دهد که آنها از 180 میلیون دلار در سال 2021 به 228 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافته اند - اما این فقط کلاهبرداری وانیلی است که مردم را فریب می دهد تا یک کارت هدیه را به عنوان پرداخت بخرند و ارسال کنند.
دنیای واقعی کلاهبرداریهای کارت هدیه بسیار متنوعتر و رنگارنگتر است. این شامل تخفیفهای مالیاتی تقلبی بر روی کارتهای هدیه خانه انبار، حسابهای امتیاز وفاداری استارباکس و کارتهای هدیه که گفته میشود با هدف تامین مالی داعش خریداری شده است است. .
البته، وقتی کلاهبرداری در اینترنت شروع میشود، از طریق خردهفروشی منتشر میشود و به اینترنت بازمیگردد، همه چیز بسیار جالبتر میشود – اگر نگوییم سودآورتر. Roblox یکی دیگر از MMORPG های موفق است. این بازی حافظه فرهنگی Fortnite یا موتور پولساز را ندارد: Roblox گزارش داده است 2.2 میلیارد دلار درآمد در سال 2022 داشته است. فروش Epic Games در سال 2022 به تنهایی از Fortnite تخمین زده شده است بیش از دو برابر آن مقدار.
با این حال، Roblox ارز درون بازی خود را دارد، Robux، و لژیونی از بازیکنان جوان و بدون بانک که به دنبال آن هستند. بازیکنان قربانی یک حمله «روش کارت هدیه» شدهاند، که در آن حسابها با استفاده از کد کارت هدیه بهعنوان وسیلهای برای احراز هویت، غمگین شدهاند یا تسخیر شدهاند.
اثرات موجی عرضه و تقاضای Robux فراتر از بازی نیز گسترش یافته است - به [کلیکبرداری کلیک کنید. در یک قسمت 2022 از پادکست اینترنتی جرایم واقعی Darknet Diaries، یک مهمان با نام مستعار مزارع کلیک توزیع شده را توصیف می کند که در آنها به بچه ها در Robux برای تماشای تبلیغات و پر کردن نظرسنجی ها غرامت پرداخت می شود.
«بنابراین، پرداخت 6 دلار به یک بچه در ازای مشابه، 50 دلار درآمد برای او برای او هزینه دارد. او تقریباً 2000 بچه در ماه داشت و 1000 تا 2000 دلار در روز درآمد داشت و این بیشترین چیزی بود که من تا به حال دیده بودم... او هم سن من است. او چهارده، پانزده سال است و هر روز این کار را انجام میدهد.»
من فکر میکنم 2000 دلار در روز درآمد قابل توجهی برای یک کودک 15 ساله است، اما تقریباً مطمئناً این یک خطای گرد کردن در تجارت چند میلیارد دلاری ترافیک جعلی در اینترنت است. و در رتبهبندی کلاهبرداریها، به میلیاردها کاربر کریپتو که تنها با پل زدن هکها از دست دادهاند، نزدیک نیست.
و، در حالی که شبکههای بدون مجوز مانند بیت کوین، مسیرهای غیرقانونی را برای استفادههای تاسفآور و قابل ستایش فراهم میکنند، برخی از پروژههای رمزنگاری ظاهراً گزینه بهتری برای فرار قانونی در چیزی که بسیار شبیه به کارتهای هدیه است، پیدا میکنند.
متوجه میشوید که تیمها بهدلیل گری جنسلر و SEC به جای توکن امتیاز میدهند، درست است؟— sassal.eth/acc 🦇🔊 (@sassal0x) ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ p>
متوجه میشوید که تیمها بهدلیل گری جنسلر و SEC به جای توکن امتیاز میدهند، درست است؟
— sassal.eth/acc 🦇🔊 (@sassal0x) ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳
p>
ممکن است فرصتهای جالب زیادی در رویکرد منبع بازتر وجود داشته باشد که باعث میشود کارتهای هدیه قابل ترکیب یا برنامهریزیتر شوند. حتی ممکن است نقشی برای یک لایه اعتماد مشترک وجود داشته باشد. اما در حال حاضر، به سختی میتوان مشوقهایی را برای صادرکنندگان ایجاد کرد.
وقتی به نقطهای رسیدید که بتوانید یک کارت هدیه دلخواه صادر کنید، میخواهید آن دلارها را در شبکه، پشت خندق خود نگه دارید - چه آن خندق یک پارکینگ Home Depot باشد یا یک ورود به سیستم Epic Games.
این به سازندگان در Web3 بستگی دارد که تجربیات کاربری را بیابند که در آن شبکههای باز و قابل ترکیب آن کسبوکارها را منسوخ میکنند.
متن اصلی خبر : CoinDesk•13 hours ago