انحصاری: Privy، استارت آپ رمزنگاری که ابزارهای پرطرفدار مصرف کننده را تقویت می کند، 18 میلیون دلار جمع آوری کرد

Exclusive: Privy, the crypto startup powering buzzy consumer tools, raises $18 million

1402-09-01
1 سال،8 ماه ها پیش

اخبار رمزارزها

انحصاری: Privy، استارت آپ رمزنگاری که ابزارهای پرطرفدار مصرف کننده را تقویت می کند، 18 میلیون دلار جمع آوری کرد

مشروح:

وقتی Asta Li و Henri Stern تصمیم گرفتند یک استارتاپ Web3 راه اندازی کنند، تصمیم گرفتند رویکردی متفاوت از بسیاری دیگر اتخاذ کنند: چیزهایی بسازند که مصرف کنندگان واقعاً می خواهند استفاده کنند. نتیجه Privy بود، یک ابزار کیف پول که به افرادی مانند بلک برد - یک سرویس غذاخوری داغ جدید که در نیویورک تایمز ارائه شده است - و همچنین سایت کارت ورزشی Courtyard، نیرو می‌دهد.

رویکرد Privy که استرن آن را به عنوان ترکیبی از مزایای مدولار و حریم خصوصی Web3 با رابط کاربری ساده شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک توصیف می‌کند، ارتباط با مصرف‌کنندگان و همچنین سرمایه‌گذاران است. روز سه‌شنبه، این استارت‌آپ فاش کرد که یک دور سری A ۱۸ میلیون دلاری به رهبری پارادایم و با مشارکت سرمایه‌گذاران قبلی از جمله Sequoia Capital جمع‌آوری کرده است.

Privy با شرکت‌های اصلی کار می‌کند تا خدمات مبتنی بر بلاک چین را تکمیل کند تا عملیات آنها را تکمیل کند. در مورد Blackbird که توسط بنیانگذار سرویس رزرواسیون Resy راه اندازی شد، رستوران های مستقل از ابزار کیف پول Privy برای حفظ ارتباط با مشتریان و ارائه امتیازات و جوایز به افراد عادی استفاده می کنند.

در حالی که برنامه‌های وفاداری دیجیتال به سختی ایده جدیدی هستند، برنامه Blackbird به فناوری پیشرفته رمزنگاری مانند کلیدهای خصوصی برای ادغام بهترین ویژگی‌های Web3 - به ویژه توانایی کنترل دسترسی به داده‌ها - به صورت آشنا و با کاربری آسان متکی است. طرح های اپلیکیشن این شامل Friend.tech، برنامه رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین است که با اجازه دادن به کاربران برای دسترسی به ویژگی‌های Web3 با استفاده از ورود به سیستم موجود در توییتر، زمینه جدیدی را ایجاد کرد.

مت هوانگ، بنیانگذار پارادایم، از طریق ایمیل گفت: «کریپتوی مصرف‌کننده اینجاست – که با کارمزدهای لایه پایه ارزان و یک پشته نرم‌افزاری در حال ظهور فعال می‌شود – و ما هیجان‌زده هستیم که از Privy به عنوان بخشی ضروری از آن پشته حمایت کنیم. شریک من، کیتلین پینتاورن، قدرت Privy را از نزدیک در کارش با FriendTech دید، و ما مشتاقیم ببینیم که Privy چه خلاقیتی می‌تواند در اکوسیستم کریپتو آزاد کند.

Privy همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که هوانگ، شریک سابق Sequoia Capital و یکی از اعضای هیئت مدیره Stripe، به هیئت مدیره این استارت‌آپ می‌پیوندد.

یک جایگزین برای تجربه رمزنگاری "Mad Max"

استرن می‌گوید ایده Privy تا حدی ناشی از ناامیدی او از تجربه کاربری موجود Web3 است، که معمولاً کاربران را مجبور می‌کند تا از انواع حلقه‌ها مانند خرید نسخه‌های «پیچیده» دارایی‌های دیجیتالی عبور کنند. با این حال، این سؤال را ایجاد می کند که چگونه Privy دقیقاً قصد دارد این تجربه را بهبود بخشد و در عین حال ویژگی های رمزنگاری را نیز حفظ کند.

طبق گفته لی، هدف اصلی Privy ارائه ابزارهایی است که به مشتریان اجازه می‌دهد بدون توجه به دستگاه یا مرورگری که استفاده می‌کنند، کاربران خود را به بلاک چین متصل کنند - و سپس به مشتریان اجازه دهند تصمیم بگیرند که کدام ویژگی‌های سبک رمزنگاری را اضافه کنند.

>

در مورد Blackbird، توکن‌های «FLY» که برنامه رستوران به‌عنوان پاداش‌ها در یک سیستم داخلی مدیریت می‌شود، ارائه می‌کند، که باعث می‌شود آنها بیشتر شبیه امتیازهای سبک استارباکس باشند تا یک محصول رمزنگاری. استرن با استناد به مقاله ای از Blackbird که نشان می دهد قصد دارد FLY را در اتریوم یا بلاک چین دیگری در آینده قابل تبادل کند، ممکن است تغییر کند.

استرن تصدیق می‌کند که شرکت‌هایی که از Privy استفاده می‌کنند، تجربه‌های «باغ دیواری» می‌سازند که از دنیای گسترده‌تر ارزهای دیجیتال محصور شده است. اما او می‌گوید که این لزوماً چیز بدی نیست، زیرا دنیای گسترده‌تر Web3 هنوز مملو از کلاهبرداران غارتگر است.

او با اشاره به این پست می‌گوید: "مردم درباره باغ‌های دیواردار زیاد صحبت می‌کنند. اما جهان فراتر از باغ چیست؟ تصویری که به ذهن می‌رسد، بیابانی از Mad Max Fury Road است." -منظره جهنمی آخرالزمانی از مجموعه فیلم های محبوب.

به‌عنوان گامی میانی بین یک باغ دیواری خالص و منظره جهنمی ارزهای دیجیتال، استرن می‌گوید Privy ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد «بر روی پرچین‌ها نگاه کنند» و در صورت تمایل، از توانایی خود برای کنترل کلیدهای خصوصی کیف پول خود استفاده کنند. به عنوان وسیله ای برای کشف در عمل، این می‌تواند به معنای خرج کردن نشانه‌هایی باشد که جمع‌آوری می‌کنند در مارک‌هایی که همه چیز از بستنی گرفته تا کفش‌های کتانی می‌فروشند.

در حال حاضر، هنوز روزهای اولیه برای Privy است و باید دید که آیا می‌تواند بر روی جایگاه‌های اولیه ایجاد شده به منظور کمک به Web3 برای ورود به جریان اصلی مصرف‌کننده، ایجاد کند یا خیر. اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد تمرکز بر برنامه‌های کاربردی آسان نتیجه داده است، زیرا استارت‌آپ می‌گوید بیش از 500000 کاربر متوسط ​​ماهانه دارد که صدها میلیون دلار در کیف پول آن جابه‌جا می‌کنند.

این داستان در ابتدا در Fortune.com نمایش داده شد

متن اصلی خبر : Fortune•7 hours ago