چرا شکایت تریدر جو علیه یک شرکت رمزنگاری با نام مشابه ممکن است یک "اسلم دانک" نباشد

Why the Trader Joe’s lawsuit against a similarly named crypto firm may not be ‘a slam dunk’

1402-07-23
1 سال،10 ماه ها پیش

اخبار رمزارزها

چرا شکایت تریدر جو علیه یک شرکت رمزنگاری با نام مشابه ممکن است یک "اسلم دانک" نباشد

مشروح:

Trader Joe's تلاش می کند تا یک فروشگاه خواربارفروشی آفتابی و شاد را به مشتریان خود ارائه دهد - اما با کسانی که به مالکیت معنوی آن نزدیک می شوند بسیار دوست نیست. آخرین نمونه، شکایتی است که زنجیره خواربارفروشی این هفته در لس آنجلس تنظیم کرد که پلتفرم تجارت کریپتو Trader Joe را به نقض حقوق علامت تجاری خود متهم می کند.

این پلتفرم که در جزایر ویرجین بریتانیا با دفتر مرکزی در نیویورک ثبت شده است، خود را به عنوان یک سایت غیرمتمرکز معرفی می کند که در آن کاربران رمزارز می توانند در بلاک چین های Avalanche و Ethereum وام گرفته و وام دهند. معامله گر جو از این عملیات مطلع شد و پس از شکست در سال گذشته در متقاعد کردن یک مرجع نام دامنه برای تحویل آدرس traderjoexyz.com سایت کریپتو، شکایت فدرال را تنظیم کرد.

این شکایت، بنیانگذار Trader Joe را متهم می‌کند که ادعا می‌کند این سایت را به نام برادرش نامگذاری کرده است و به نظرات رسانه‌های اجتماعی اشاره می‌کند که در آن با این موضوع مخالفت می‌کند و به جای آن می‌نویسد که این سایت به نام "فروشگاه مواد غذایی" نامگذاری شده است. زنجیره خواربارفروشی همچنین به تصویری در توییتر (اکنون X) اشاره می‌کند که در آن از تصویری از غرفه محصولات استفاده می‌کند.

این شکایت همچنین سایت رمزارز را به انجام "یک کمپین بازاریابی مبتنی بر خرابکاری در پاریس در طول هفته بلاک چین پاریس - گچ کاری مواد مارک "Trader Joe" در دارایی های عمومی و خصوصی در سراسر شهر متهم می کند.

علیرغم همه اینها، معامله گر جو با موانع متعددی برای توقف استفاده از نام سایت کریپتو مواجه است. برای شروع، اگرچه اسامی بسیار شبیه به هم هستند و زنجیره خواربارفروشی علائم متعددی را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده است، اما این لزوما برای برتری کافی نیست. دلیل آن این است که علائم تجاری به کلاس های خاصی از خدمات مرتبط هستند و در این مورد، لباس رمزنگاری چیزی بسیار متفاوت از خواربارفروشی ارائه می دهد. این بدان معنی است که تعداد کمی از مصرف کنندگان فکر می کنند که Trader Joe و سایت رمزنگاری یک مارک هستند.

به گفته مایکل کیز، کارشناس مالکیت معنوی در دورسی و ویتنی، معامله‌گر جو ممکن است در مورد «رقیق‌سازی علامت تجاری» مورد قوی‌تری داشته باشد. کییز به Fortune گفت که Trader Joe's، که در 42 ایالت است، به رسمیت شناختن نام تجاری فوق‌العاده قدرتمندی را ایجاد کرده است - نزدیک به سطح آمازون یا مک‌دونالد - به این معنی که حتی در صورت عدم سردرگمی مصرف‌کننده با این استدلال که می‌تواند غالب شود. معامله گر جو به نام معروف خود آسیب می رساند.

«هدف واضح در اینجا مبادله با حسن نیت معامله گر جو است.

متاسفانه Trader Joe's، حتی اگر در دادگاه برنده شود، ممکن است کافی نباشد. دلیل آن این است که شرکت تنها یک نفر را در پشت سایت تجاری شناسایی کرده است - یک تبعه چینی ساکن سنگاپور - و سایر متهمان را با نام "جان دوز" درج کرده است. این بدان معنی است که شرکت احتمالاً برای اجرای هر پیروزی دادگاهی که به دست آورده است، با مشکل مواجه خواهد شد.

طبق گفته‌های Keyes، این امکان وجود دارد که Trader Joe بتواند از این دستور برای اعمال فشار بر فروشندگان شخص ثالثی که با پلتفرم رمزنگاری در ایالات متحده تجارت می‌کنند (مانند فروشندگان رایانش ابری) استفاده کند، اما انجام این کار می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. او افزود که، حتی اگر این دعوی یک نبرد دشوار باشد، Trader Joe's ممکن است تا حدی آن را دنبال کند تا نشان دهد که به حمایت تهاجمی از برند خود ادامه خواهد داد.

در سال 2013، Trader Joe's از شرکتی به نام Pirate Joe شکایت کرد که اقلام خریداری شده قانونی را از یک فروشگاه مواد غذایی از مرز به کانادا می آورد و آنها را دوباره می فروخت. این فروشنده مستقر در ونکوور سرانجام در سال 2017 آن را ترک کرد، با مالک مایک هالات به گاردین گفت که "چشم انداز محاکمه شدن علیه یک شرکت بزرگ زمانی که شما یک پسر هستید، نظرات زیادی دریافت می کنید. از وکلایی که به شما می گویند: "دور کن."

این داستان در ابتدا در Fortune.com نمایش داده شد

متن اصلی خبر : Fortune•2 days ago