بهترین نرخ ارز دیجیتال
Napster’s new CEO has a big, crypto-based idea for the next phase of music
اخبار رمزارزها جالب و خواندنی
مشروح:
اگر در سن خاصی از طرفداران موسیقی هستید، شبی را به یاد خواهید آورد که شاون فانینگ، کارآفرین فناوری، متالیکا را در تلویزیون ملی با پوشیدن تی شرت گروه روی صحنه در مراسم جوایز موسیقی ویدئوی MTV ترول کرد. این شیرین کاری یک دیس هوشمندانه برای گروه بود که سعی داشت از پلتفرم اشتراک فایل فانینگ Napster شکایت کند، اما همچنین یک لحظه مهم در تاریخ موسیقی بود که نمادی از آغاز پایان مدل کسب و کار دیرینه این صنعت بود که حول فروش می چرخید. رکوردها و سی دی ها.
با فروخته شدن و فروش مجدد پلتفرم به بازیکنان مختلف سهام خصوصی، Napster کمی بیشتر از یک پاورقی در آن داستان گستردهتر خواهد بود، در حالی که شرکتهایی مانند Pandora، Spotify و Apple به محبوبیت مدل پخشی که امروزه میشناسیم ادامه دادند. اما از این سال، Napster یک مدیر عامل جدید دارد که برنامهای برای مرتبط کردن دوباره خدمات دارد — و این بد نیست.
من با مدیر عامل، جان ولاسوپولوس، در رویدادی که توسط VC Michael Arrington در این هفته برگزار شد، صحبت کردم و از برنامه او خارج شدم. Vlassopulos قبلاً عملیات موسیقی را در دنیای آنلاین غول پیکر Roblox اداره می کرد و به من گفت که او معتقد است که پارادایم تجاری موسیقی یک بار دیگر تغییر خواهد کرد - از پرداخت هزینه برای دسترسی به یک کاتالوگ غول پیکر از آهنگ ها و به سمت یک مدل پلت فرم که طرفداران آهنگ ها را خریداری کنند. ، کالاها و بلیط ها در یک محیط Roblox مانند. او ادعا کرد که "verch" (کالای مجازی) بخش بزرگی از این مدل خواهد بود.
Vlassopulos گفت که برنامههای Napster شامل یک مؤلفه رمزنگاری میشود، که جای تعجب ندارد زیرا مالکان جدید پلتفرم شامل Web3 Player Algorand هستند. مشاهده کردم که دیگر تلاشهای مبتنی بر رمزنگاری برای ایجاد اختلال در صنعت موسیقی - بهویژه پلتفرم Royalty، که از NFT برای دادن مالکیت بخشی به آهنگهای هنرمندان به طرفداران استفاده میکند - شکست خورده است. Vlassopulos گفت این به این دلیل است که چنین تلاشهایی یک میدان مین قانونی هستند و با نحوه مصرف مردم موسیقی در حال حاضر همپوشانی ندارند.
او میگوید طرح Napster موفق خواهد شد، زیرا برای سرمایهگذاری بر روی تز «1000 طرفدار واقعی» (یا «100 طرفدار واقعی») ساخته شده است که به این مفهوم میپردازد که بسیاری از علاقهمندان به موسیقی با خوشحالی بیشتر میپردازند< /em> اگر می توانستند دسترسی و تجربیات بیشتری داشته باشند. در همین حال، Vlassopulos اضافه کرد که برنامههای Spotify برای دریافت هزینه بیشتر برای انواع مختلف دسترسی به محتوا، با مسیری که دنیا در حال رفتن است، ارتباطی ندارد.
من نمیدانم Napster میتواند این کار را انجام دهد یا خیر - رک و پوست کنده، با توجه به اینکه برند معروف زمانی برای نسل کنونی طرفداران موسیقی معنایی ندارد، به نظر میرسد که یک راه دور است. اما من دوست دارم چگونه آنها در تلاش برای نوآوری در صنعتی هستند که همچنان توسط فناوری مختل می شود.
جف جان رابرتزjeff.roberts@fortune.com@jeffjohnroberts
این داستان در ابتدا در Fortune.com نمایش داده شد
متن اصلی خبر : Fortune•5 hours ago