مانع اصلی پذیرش کریپتو UX نیست - تناسب محصول با بازار است

The Barrier to Mainstream Crypto Adoption Isn’t UX — It’s Product-Market Fit

1402-07-05
1 سال،10 ماه ها پیش

اخبار رمزارزها

مانع اصلی پذیرش کریپتو UX نیست - تناسب محصول با بازار است

مشروح:

بحث‌ها در مورد تسریع پذیرش کریپتو اغلب بر بهبود تجربه کاربر متمرکز است. (UX). تفکر رایج این است: محصولات Web3 از منظر تجربه کاربر عقب هستند، ورود به سیستم چندین نقطه اصطکاک ایجاد می کند، و مفاهیم تکنولوژیکی با منحنی های یادگیری همراه هستند. Web3 یک تجربه یکپارچه را برای برنامه‌هایی که پذیرش بیشتری را باز می‌کنند، از دست داده است.

در حالی که مطمئناً بهبود تجربه کاربری رمزنگاری مهم است، من معتقدم که مانع مهم‌تر و فوری‌تر برای پذیرش، ساخت چیزهایی است که مردم می‌خواهند. Web3 یک مشکل تناسب محصول با بازار دارد، نه یک مشکل UX.

لی جین یکی از بنیانگذاران Variant است که این مقاله را منتشر کرده است.

تناسب محصول-بازار زمانی است که یک محصول نیاز قوی بازار را برآورده کند. برای سازندگان مصرف‌کننده، ظرافت و چالش در ساخت‌وساز برای مصرف‌کنندگان این است که انسان‌ها در طول زمان نیازهای ثابتی دارند. به همین دلیل است که سلسله مراتب نیازهای مازلو تقریباً یک قرن پس از معرفی، با نیازهای جهانی از نیازهای فیزیولوژیکی (غذا، سرپناه، پوشاک) تا روانشناختی (تعلق، عشق، سرگرمی، احترام) به طنین‌اندازی خود ادامه می‌دهد. /p>

همچنین ببینید: Cami Russo: Theater Crypto's Becoming more Surreal | نظر

تاریخچه استارت‌آپ‌های مصرف‌کننده یکی از نوآوری‌های مستمر در حل نیازهای انسان به روش‌های جدید است. اگرچه مردم اغلب برنامه‌های مصرف‌کننده جدید را به‌عنوان نوآوری‌های افزایشی در مقوله‌های تلنگر نادیده می‌گیرند («نوجوانان در حال ساخت ویدیوهای رقص»)، حقیقت این است که استارت‌آپ‌های موفق یک بهبود عملکردی مرحله‌ای را در توانمندسازی افراد برای رسیدن به یک نیاز اصلی ارائه می‌کنند. آمازون کتاب ها (و هر چیز دیگر) را تنها با چند کلیک به ما فروخت و به طرز چشمگیری روند تهیه کالاها را آسان کرد. فیس بوک به ما این امکان را داد که فوراً با کسانی که به آنها اهمیت می دهیم ارتباط برقرار کنیم. Tinder ما را در معرض شرکای عاشقانه بالقوه‌تری قرار داد که هر کسی در زندگی واقعی ممکن است به آن برخورد کند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد وقتی سود کاربر به اندازه کافی عالی باشد، کاربران مایلند از موانع UX عبور کنند و رفتارهای جدیدی را در حوزه رمزنگاری و فراتر از آن بیاموزند. مثال‌ها شامل اولین آیفون (که فاقد صفحه‌کلید لمسی بود)، خود اینترنت، و تمام دارایی‌ها و برنامه‌های رمزنگاری که تا به امروز مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته‌اند (توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT‌ها، در طول آخرین بازار افزایشی که نمونه اولیه بود). برای محصولاتی که نیاز اصلی را برطرف می‌کنند، UX ناآشنا و پیچیده مسدودکننده نبوده است.

علیرغم فهرست طولانی نیازهای کاربران چند وجهی، تاکنون، کاوش در فرصت‌هایی که کریپتو می‌تواند به طور منحصربه‌فرد برطرف کند، تا حد زیادی به حوزه مالی محدود شده است. در حالی که درآمد یک نیاز گسترده است، محصولاتی که در آن درآمد حاصل از سفته بازی است، زمانی که بازار بالا می رود، کار می کنند، اما با کاهش قیمت ها جذابیت خود را از دست می دهند. فروش سختی است، به خصوص زمانی که جایگزین هایی برای کاربران وجود داشته باشد تا با ریسک و عدم اطمینان کمتر به درآمد برسند.

فرصتی برای سازندگان کریپتو وجود دارد تا محصولاتی بسازند که به سایر نیازهای انسانی مانند تعلق، اجتماع و سرگرمی پاسخ بهتری بدهد. چه شکلی می تواند باشد؟

در مقیاس کوچک، جوامع NFT و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) نیاز برخی افراد به تعلق را برآورده کرده‌اند و نمودارهای اجتماعی جدیدی را بر اساس مالکیت دارایی ایجاد کرده‌اند. برای کسانی که می‌گویند منافع مالی مشترک نمی‌تواند مبنایی برای روابط «واقعی» باشد، در نظر بگیرید که بسیاری از ارتباطات دنیای واقعی ما مبتنی بر مالکیت است، چه صاحب خانه‌های همسایه، چه کارمندان راه‌اندازی یا جمع‌آوران کارت پوکمون.

برای محصولاتی که نیازهای اصلی، ناآشنا و پیچیده را برطرف می کنند UX مسدود کننده نبوده است

فرصتی برای استفاده از دارایی‌های زنجیره‌ای به‌عنوان پایه‌ای برای جوامع جدید وجود دارد که تعلق، احترام و ارتباط را حل می‌کنند. تنها در آگوست 2023، 94.5 میلیون NFT در سراسر اتریوم و پروتکل‌های مقیاس‌پذیری لایه 2 آن ایجاد شد. با افزایش حجم فعالیت‌های کاربر، تصور کنید علایق کاربران را بر اساس اقدامات زنجیره‌ای استنباط کنید و ارتباطات را بر اساس سابقه فعالیت غنی نشان دهید.

رسانه‌های Onchain گزینه‌های سرگرمی ما را گسترش می‌دهند و به ما پوستی را در بازی برای آنچه که آنلاین مصرف می‌کنیم و ایجاد می‌کنیم، می‌دهد. در پلتفرم هایی مانند Sound.xyz، Friend.tech و Zora، کاربران می توانند روی رسانه ها و سازندگانی که به آنها اعتقاد دارند شرط بندی کنند و تجربه خود را از محتوا و تبدیل این شبکه ها به بازی های مالی. در دنیایی که همه رسانه‌ها به عنوان NFT پذیرفته شده‌اند، یک بعد اقتصادی جدید وجود خواهد داشت که می‌تواند تجربه ما از اینترنت را غنی‌تر کند.

اینها فقط نقاط شروعی هستند برای اینکه ارزهای رمزنگاری شده برای یافتن تناسب محصول با بازار و رفع نیازهای فراتر از درآمد به نظر می رسد. از اینجا جا برای آزمایش های بسیار بیشتری وجود دارد. برای دستیابی به پذیرش گسترده و تکامل فراتر از جایگاه فعلی خود، محصولات کریپتو باید تجربه انسانی را از طریق راه حل هایی که بدون رمزنگاری امکان پذیر نیست، تقویت کنند.

متن اصلی خبر : CoinDesk•5 hours ago