اینفلوئنسر که قبلاً با آزوکی مرتبط بود، حذف NFT را پس از اتهام سرقت ادبی به تعویق انداخت

Influencer Formerly Associated with Azuki Postpones NFT Drop After Plagiarism Accusations

اینفلوئنسر که قبلاً با آزوکی مرتبط بود، حذف NFT را پس از اتهام سرقت ادبی به تعویق انداخت

مشروح:

هنگامی که یک پروژه توکن غیرقابل تعویض (NFT) مورد انتظار غیرفعال به نظر می رسد، کاربران شکاک اغلب برای ابراز نگرانی و تلاش برای بررسی بیشتر به توییتر مراجعه می کنند. این اتهامات زمانی که یک تأثیرگذار برجسته Web3 را درگیر می کند، اغلب شدیدتر می شود و به سرعت گسترش می یابد.

در آستانه سقوط NFT خود در روز چهارشنبه، النا هنرمند و محقق دیجیتال مستعار متهم به سرقت دارایی های هنری در مجموعه خود شد. النا، که نزدیک به 90000 دنبال کننده جمع کرد، قبلاً خود را به عنوان "محقق ساکن" در مجموعه NFT با چیپ آبی Azuki توصیف کرد، اگرچه این نام از صفحه توییتر او حذف شد.

روز چهارشنبه، مدیر خلاق سازنده پروتکل حکومتی Phase Labs، که با نام مستعار Kemosabe در توییتر استفاده می‌شود، موضوعی را منتشر کرد که در آن ادعا می‌کرد که النا هنر را برای پروژه جدید NFT Atomic Ordinals «دزدیده است». این مجموعه که دارای 200 کتیبه هنری پیکسلی بر روی پروتکل Ordinals است، در ابتدا قرار بود چهارشنبه در بازار Magic Eden's Bitcoin Creator Launchpad تولید شود.

Kemosabe به مجموعه‌ای از توییت‌های هنرمند نیکول لیو، خالق مجموعه NFT مبتنی بر بیت‌کوین، Abstract Ordinals اشاره کرد که به شباهت‌های بین این هنر اشاره کرد، اگرچه او گفت که از این کار ناراحت نمی‌شود.

لیو در توییتی گفت: "من فکر می کنم تقلید نوعی چاپلوسی است." "من را خوشحال می کند که او خیلی دوست داشت از آن به عنوان الهام استفاده کند و من با آن مشکلی ندارم."

با این حال، لیو نگرانی هایی را در مورد کیفیت تصاویر و قیمت بالای کتیبه ها ایجاد کرد.

لیو گفت: "متأسفم که این النا را می گویم، اما دریافت 1500 دلار برای آن غیرقابل قبول است."

موضوعات مربوط به هنر النا به سرعت در فضای توییتر پخش شد و دوباره بحثی را مطرح کرد که چگونه تأثیرگذاران وب 3 نباید از موقعیت قدرت خود برای کسب درآمد سریع سوء استفاده کنند - روندی که همچنان فضا را آزار می دهد.

کموساب نوشت: "بارها و بارها، مردم نفوذ خود را فقط برای به دست آوردن پول نقد جمع می کنند، زمانی که کیف به اندازه کافی بزرگ شود."

بلافاصله پس از آن، دم، رئیس انجمن Chiru Labs، شرکت Web3 پشت آزوکی، توییت کرد که النا دیگر با Chiru Labs قراردادی ندارد. این تیم تصریح کرد که قرارداد در این ماه به پایان رسیده است و تمدید نخواهد شد.

خط ظریف بین الهام و سرقت ادبی

در حالی که توییتر کریپتو در مورد این رسوایی ادعایی سر و صدا می کرد، النا توییتی منتشر کرد که در آن اعلام کرد به دلیل واکنش های منفی، حذف Atomic Ordinals را به تعویق می اندازد. او در توییت خود مدعی شد که برخی از تصاویر منبع ارجاع شده توسط سایر کاربران را "باز ردیابی" کرده است، اقدامی که اگرچه صراحتاً غیرقانونی نیست، تا حد زیادی در جامعه هنری مورد انتقاد قرار می گیرد.

هنگامی که اخبار وضعیت منتشر شد، النا گفت که در پاسخ تهدیدهایی دریافت کرده و نظرات متنفری دریافت کرده است.

النا گفت: «امروز مقدار باورنکردنی نفرت دریافت کردم، از جمله تهدیدهای مرگ متعدد در dms، که ناامیدکننده است، زیرا من همیشه سعی کرده ام به سادگی به فضا ارزش بدهم. "من نگرانی های شما را در مورد این هنر شنیده ام و برای رفع کیفیت فایل و هر تصویری که ممکن است به عنوان "کپی شده" دیده شود کار خواهم کرد، زیرا آنها فقط ردیابی مجدد بودند و من هرگز قصد بدی نداشتم."

عصر پنج‌شنبه، النا یک موضوع طولانی‌تر را ارسال کرد که به این اتهامات با جزئیات بیشتری پرداخته بود، و اظهار داشت که از "تصاویر تجاری رایگان برای جایگزینی 16 اثر هنری" استفاده کرده است، و مسئولیت اقدامات خود را بر عهده گرفته است. .

«این یک نگاه وحشتناک است. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد و من عمیقاً متأسفم و از همه واقعاً عذرخواهی می‌کنم.» این تصاویر سیلو وجود دارد تا هنرمندان بتوانند آنها را در آثار خود بگنجانند که می‌دانم بسیاری از مردم را ناراحت کرده است.» او خاطرنشان کرد که آن 16 تصویر از مجموعه حذف خواهند شد.

قدرت نفوذ Web3

سرقت آثار هنری دیجیتال برای ساخت NFTها همچنان یک مشکل جدی است. این مشکل اغلب زمانی تشدید می‌شود که چهره‌های شناخته شده در فضای Web3 پروژه‌های پرطرفدار را برای میلیون‌ها دنبال‌کننده خود بدون بررسی مناسب تبلیغ می‌کنند.

در ماه می، اندرو وانگ، اینفلوئنسر Web3، مجموعه‌ای از NFT به نام Pixel Penguins، مجموعه‌ای از تصاویر نمایه هنری پیکسل (PFP) را تبلیغ کرد. وانگ درباره این پروژه توییتی برای نزدیک به 190000 دنبال‌کننده‌اش نوشت و متعهد شد که سود حاصل از ضرابخانه به این هنرمند تعلق می‌گیرد تا ظاهراً به افزایش صورت‌حساب‌های پزشکی کمک کند.

با این حال، ساعاتی پس از کسب رتبه برتر این مجموعه در بازار ثانویه OpenSea، آدرس پشت قرارداد هوشمند ضرابخانه با بودجه تمام شد و هنرمند پشت مجموعه حساب توییتر خود را حذف کرد. بعداً، توییت‌هایی منتشر شد که به آثار هنری دزدیده شده اشاره می‌کرد.

در حالی که خریداران از هنرمندی که آنها را زمخت عصبانی می‌کردند، از وانگ، یک صدای برجسته در NFT توییتر، برای تبلیغ این مجموعه نیز عصبانی بودند.

قالیچه Pixel Penguins نه تنها جرقه مکالمات پیرامون سرقت ادبی NFT را برانگیخت، بلکه قدرتی را که تأثیرگذاران Web3 در تأثیرگذاری بر تصمیمات دنبال‌کنندگان خود برای ساخت مجموعه‌ها دارند، برانگیخت.

در ماه فوریه، پس از اینکه پروژه زمانی محبوب NFT Friendsies با "مکث" مجموعه خود و حذف توییتر، صاحبان آن را تحت فشار قرار داد، کاربران به دنبال تأثیرگذارانی قرار گرفتند که این مجموعه را به دلیل نقش خود در موفقیت آن تبلیغ کردند.

النا در توییتی گفت که در پاسخ به این جنجال، احکام اتمی او آزاد خواهد بود. در پایان، این پروژه به عنوان یادآوری برای مجموعه‌دارانی است که مشتاق هستند در یک پروژه دیجیتالی جدید مشارکت کنند تا همیشه تحقیقات خود را بدون توجه به شهرت هنرمند انجام دهند.

متن اصلی خبر : CoinDesk•yesterday