کمتر گزارش شده ترین روند در سال 2022: Crypto در حال استقبال از موبایل است

Most Underreported Trend in 2022: Crypto Is Embracing Mobile

1401-09-17
2 سال ها،7 ماه ها پیش

اخبار رمزارزها

کمتر گزارش شده ترین روند در سال 2022: Crypto در حال استقبال از موبایل است

مشروح:

در حالی که سال 2022 احتمالاً به عنوان سال "ادغام" و همچنین سقوط از فضل صنعتگران مانند FTX، Three Arrows Capital و Terra به یاد می‌آید، یکی دیگر از روندهای کمتر قدردانی اما تأثیرگذار دیگری در سال 2022 ظاهر شد: Crypto سرانجام متوجه اهمیت تلفن همراه شد.

تقریباً همه سرمایه‌گذاران و بنیان‌گذاران کریپتو می‌گویند که تمرکزشان بر این است که میلیاردها کاربر بعدی را به ارزهای دیجیتال بفرستند. اکثر تخمین ها تعداد کل کاربران کریپتو را 300 میلیون یا بیشتر نشان می دهند. این بدان معناست که قبل از رسیدن به میلیارد بعدی، باید به اولین میلیارد برسیم. ما هرگز این کار را بدون پذیرش واقعاً فناوری تلفن همراه انجام نخواهیم داد.

برآوردها حاکی از آن است که بیش از 90 درصد از جهان تلفن همراه و 83 درصد (یعنی 6.6 میلیارد نفر) تلفن هوشمند دارند. در همین حال، کمتر از نیمی از جمعیت جهان در خانه های خود رایانه دارند.

پروژه‌های Metaverse نیز امسال در صحنه جهانی ظاهر شدند و همچنین یک کتاب مهم در این زمینه: "متاورس" نوشته متیو بال. با این حال، علیرغم همه هیاهوهای اطراف دنیای مجازی، شرط من این است که 10 سال دیگر، بیشتر مردم جهان عینک واقعیت مجازی را در اختیار نخواهند داشت، اما از فناوری تلفن همراه استفاده خواهند کرد و همچنان در دنیای واقعی درگیر خواهند شد، هرچند به طور فزاینده ای با واقعیت افزوده، بیشتر از دنیای مجازی بهبود یافته است. با عینک.

در سال 2022، صنعت کریپتو چندین گام جمعی به سمت بهبود تجربه کاربر و حتی سخت‌افزار برای پشتیبانی از پذیرش کریپتو با موبایل برداشت. سولانا در اوایل امسال با اعلام راه اندازی یک تلفن اندرویدی مبتنی بر رمزنگاری به نام Saga، سروصدای زیادی به پا کرد. صادقانه بگویم، مانند بسیاری دیگر از ناظران کریپتو، برداشت اولیه من این بود که آن را رد کنم زیرا Saga تنها به طور یکپارچه از کیف پول های Solana و اکوسیستم Solana پشتیبانی می کند. با این حال، به نظر می رسد سولانا به روشی منبع باز پلتفرم را تامین می کند که به اتریوم و دیگر بلاک چین های لایه 1 و لایه 2 اجازه می دهد تا از برنامه های موجود در سایر بلاک چین ها پشتیبانی کنند. Polygon همچنین اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد با تولید کنندگان تلفن همکاری کند تا تراکنش های تلفنی را برای کاربران Web3 آسان تر کند. در همین حال، Celo یک بلاک چین لایه اول تلفن همراه است که در سال 2022 با علاقه توسعه دهندگان رو به رشد ظهور کرد.

نباید از این موضوع غافل شد، شبکه هلیوم که می گوید بیش از 1 میلیون کانون غیرمتمرکز برای شبکه اینترنت اشیا (IoT) خود دارد، راه اندازی Helium Mobile را در ماه اوت اعلام کرد. هلیوم موبایل اولین شبکه تلفن همراه 5G است که توسط مردم کار می کند. با این حال، گزارش‌های اخیر، صحت ادعاهای هلیوم و کاربرد واقعی هلیوم موبایل را مورد تردید قرار داده است، زیرا این شبکه عمدتاً در محیط‌های بسته کار می‌کند، زیرا به دلیل اتکای بیش از حد به آنتن‌های رادیویی داخلی برای شبکه است.

سپس در سمت برنامه موارد بیشتری وجود دارد. من کاملاً با بسیاری از کسانی که معتقدند بازی می تواند راهی برای ورود به اولین میلیارد کامل و کمک به تسریع میلیارد دوم باشد موافق هستم. اما، دوباره، برای دستیابی به توده‌ها، بازی‌ها باید در دستگاه‌های تلفن همراه قابل دسترس و لذت‌بخش باشند.

امسال شاهد ظهور و رشد سریع چندین بازی Move2Earn از جمله GenoPets، SweatCoin و Stepn بودیم. اگرچه ساختن یک مدل اقتصادی پایدار با Move2Earn آسان نیست، پتانسیل استفاده از سخت‌افزار در تلفن‌های هوشمند برای تشویق مردم به بازی در حال حرکت و کسب درآمد از انجام این کار بسیار جالب است.

آخرین اخبار نشان می‌دهد که اپل نشانه‌های دلار را در شوق توکن غیرقابل تعویض می‌بیند و اکنون برنامه‌ریزی کرده است که 30 درصد هزینه‌های پلتفرم استخراجی خود را برای فروش NFT از برنامه‌های بومی میزبانی شده در فروشگاه برنامه اپل اعمال کند. در حالی که برخی این حرکت را به‌عنوان شواهد دیگری از جریان اصلی کریپتو تحسین می‌کردند، به‌عنوان بنیان‌گذار یک بازی Move2Earn مبتنی بر NFT، از این فکر که اپل نرخ 30 درصدی را پایین‌تر می‌آورد، وحشت دارم. این دلیل اصلی است که بسیاری از ما Web3 را به عنوان مسیری به سوی پروژه‌های جامع‌تر تحت مالکیت جامعه می‌پذیریم که در آن ارزش‌آفرینان و مشارکت‌کنندگان بیشتر از دروازه‌بانان Web 2 سهیم هستند. علاوه بر این، اپل محدودیت هایی را برای برنامه های مبتنی بر NFT اعمال می کند که از NFT برای ابزار درون برنامه ای استفاده می کنند. به عبارت دیگر، اپل خوشحال است که 30٪ از "JPEG" های دیجیتالی را کسب درآمد می کند، اما نه NFT ها را با ابزار مفید، که برخلاف جهتی است که اکثر پروژه های NFT در حال انجام هستند.

سال 2022 در کریپتو احتمالاً بیشتر به خاطر بازار نزولی که توسط چندین بازیگر بد تشدید شده است، به یاد خواهد ماند. با این حال، از منظر ساختمان، باید سالی باشد که نقطه عطفی در تعهد صنعت کریپتو به تجربه کاربر، رابط کاربری و سخت‌افزار دستگاه‌های تلفن همراه باشد. اگر بخواهیم صد میلیون و میلیاردها دیگر را سوار کنیم، موبایل باید جلو و مرکز باشد.

متن اصلی خبر : CoinDesk