اینستاگرام، یوتیوب، TikTok، هدف توییتر شکایت تبلیغات ارز دیجیتال اتحادیه اروپا

Instagram, YouTube, TikTok, Twitter target of EU crypto advertising complaint

1402-03-18
2 سال ها،1 ماه پیش

اخبار رمزارزها

اینستاگرام، یوتیوب، TikTok، هدف توییتر شکایت تبلیغات ارز دیجیتال اتحادیه اروپا

مشروح:

توسط فو یون چی

بروکسل (رویترز) - اینستاگرام متا پلتفرم‌ها، یوتیوب آلفابت، تیک تاک و توییتر ممکن است پس از شکایت گروه مصرف‌کننده اروپایی BEUC به کمیسیون اروپا و مقامات مصرف‌کننده مبنی بر اینکه ظاهراً پلت‌فرم‌های آنلاین ترویج گمراه‌کننده دارایی‌های رمزنگاری‌شده را تسهیل می‌کنند، با اقدامات قانونی مواجه شوند. /p>

ایالات متحده رگولاتورهایی که از پلتفرم‌های رمزنگاری کوین‌بیس و بایننس شکایت کرده‌اند، همراه با سقوط FTX در سال گذشته، نگرانی‌هایی را در مورد حمایت از مصرف‌کننده مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری مانند بیت‌کوین و اتر ایجاد کرده است.

اتحادیه اروپا ماه گذشته اولین مجموعه قوانین جامع جهان را برای تنظیم دارایی‌های دیجیتال (MiCa) تصویب کرد.

BEUC در شکایت خود که روز پنجشنبه ارائه شد، اعلام کرد که گسترش تبلیغات گمراه‌کننده دارایی‌های رمزنگاری شده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یک رویه تجاری ناعادلانه است زیرا مصرف‌کنندگان را در معرض آسیب‌های جدی مانند از دست دادن مقادیر قابل توجهی پول قرار می‌دهد.

گفته شد که این از طریق تبلیغات و تأثیرگذاران اتفاق می‌افتد.

شبکه همکاری حمایت از مصرف کننده را ترغیب کرد تا از پلتفرم های آنلاین بخواهد سیاست های تبلیغاتی سخت گیرانه تری را در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کنند و اقداماتی را برای جلوگیری از گمراه کردن مصرف کنندگان توسط تأثیرگذاران انجام دهند.

BEUC در شکایت مشترک خود با نه نفر از اعضای خود گفت که شبکه باید متعاقباً به کمیسیون اروپا در مورد اثربخشی این اقدامات اطلاع دهد.

این گروه از مقامات مصرف‌کننده اروپایی خواست تا با مقامات نظارتی اروپا برای خدمات مالی همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که پلتفرم‌ها سیاست‌های تبلیغاتی خود را برای جلوگیری از ترویج گمراه‌کننده ارزهای دیجیتال منطبق می‌کنند.

مونیک گوینس، مدیر کل BEUC در بیانیه‌ای گفت: «کریپتو به‌زودی با مقررات بازار جدید دارایی‌های رمزنگاری تنظیم می‌شود، اما این قانون برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که از تبلیغات کریپتو به هزینه مصرف‌کنندگان سود می‌برند، اعمال نمی‌شود.» .

او گفت: «به همین دلیل است که ما به مقامات مسئول محافظت از مصرف‌کنندگان رجوع می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و توییتر وظیفه خود را برای محافظت از مشتریان در برابر کلاهبرداری‌های رمزنگاری و وعده‌های دروغین انجام می‌دهند.

گروه‌های مصرف‌کننده در دانمارک، فرانسه، یونان، ایتالیا، لیتوانی، پرتغال، اسلواکی و اسپانیا نیز در این شکایت ثبت‌نام کردند.

(گزارش توسط Foo Yun Chee؛ ویرایش توسط Lisa Shumaker)

متن اصلی خبر : Reuters