حالات بد از کلمه "Crypto" خواستار تغییر نام تجاری است

Bad Vibes from the Word 'Crypto' Have Some Calling for a Rebrand

1401-11-01
2 سال ها،5 ماه ها پیش

اخبار رمزارزها

حالات بد از کلمه "Crypto" خواستار تغییر نام تجاری است

مشروح:

بازنشانی بزرگ را فراموش کنید. اعضای صنعت موسوم به «کریپتو» (یا «بلاک چین»، «دارایی‌های دیجیتال» یا «فناوری دفتر کل توزیع‌شده؟») که در مجمع جهانی اقتصاد این هفته در زیر سایه بحران موسوم به «FTX» شرکت می‌کنند، انگیزه‌های بزرگی را ایجاد می‌کنند. تغییر نام تجاری.

در پی ورشکستگی صرافی مستقر در باهاما، «کریپتو» و «NFT» (توکن‌های غیرقابل تعویض) به کلمات محرکی برای شکاکانی تبدیل شده‌اند که این فناوری را به عنوان هوای گرم و بدون کاربرد رد می‌کنند - همان‌طور که «بلاک چین» بود. در سال 2018 حول حباب عرضه اولیه سکه (ICO) مشاهده شد، زمانی که در یک مورد بدنام، شرکت لانگ آیلند Iced Tea به طرز بدنامی نام خود را به Long Blockchain Corp تغییر داد.

از این رو، در مورد یک فرهنگ لغت جدید صحبت شد (ما در حال حاضر با "کریپتو" گیر کرده ایم) زیرا رهبران کسب و کار تلاش کردند تا سیاستگذاران شرکت کننده در جشنواره گفتگو در داووس، سوئیس را در مورد نیاز به مقررات سازنده یا به دنبال معاملات و تعامل متقاعد کنند. یا فقط پذیرش توسط رهبران شرکت های جریان اصلی که آنها نیز به اجرا درآمدند.

شما در حال خواندن Money Reimagined هستید، یک نگاه هفتگی به فن آوری رویدادها و روندهای اقتصادی و اجتماعی که رابطه ما با پول را بازتعریف می کنند و سیستم مالی جهانی را متحول می کنند. برای دریافت خبرنامه کامل اینجا

مشترک شوید

من مطمئن هستم که بسیاری از خوانندگان این ستون از این تلاش خودداری خواهند کرد. برخی حتی ممکن است آن را به عنوان یک قدرت متمرکز کنند.

شاید این عادلانه باشد. این گردهمایی سالانه در کوه‌های آلپ سوئیس، که اغلب به دلیل ریاکاری، صحبت‌های پوچ و نخبه‌گرایی ذکر می‌شود، در میان بسیاری از کسانی که به پتانسیل فناوری‌های ارزهای دیجیتال و بلاک چین برای واژگونی اقتصاد ناعادلانه جهانی موجود اعتقاد دارند، برق آسا است. برای داشتن نگرانی در مورد بسیاری از شرکت ها و مؤسسات عضو داووس که مدل های تجاری آنها ساختار قدرت متمرکز و استثمارگرانه آن سیستم را تداوم می بخشد، لازم نیست نظرات نظریه پردازان توطئه درباره ایده «بازنشانی بزرگ» موسس WEF کلاوس شواب را به اشتراک بگذارید.

اما همچنین واضح است که "کریپتو" اکنون به طور گسترده با برادران رمزنگاری "تفریح، سرگرمی، فقیر ماندن" و با آنچه که نها نارولا، مدیر ابتکار ارز دیجیتال MIT، "کازینوهای رمزی" می نامد، مرتبط است. اینکه این کلمه اکنون سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی را سخت می‌کند، مانعی برای پیشرفت برای هر رهبر صنعت ارز دیجیتال است که به دنبال تعامل با آنها است.

ممکن است پیدا کردن کلماتی که چندان خارجی یا تهدیدآمیز به نظر نمی رسند، ایده بدی نباشد.

Brynly Llyr، رئیس بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال در مجمع جهانی اقتصاد، «سیستم‌های غیرمتمرکز» را به عنوان عبارتی پیشنهاد کرد که دقیقاً عملکردی را که این فناوری ایفا می‌کند بدون خطر ارتباط منفی با فرهنگ رمزنگاری توصیف می‌کند.

تماشا کنید: Crypto Outlook در مجمع جهانی اقتصاد

دیگران به سادگی «بلاک چین» را دوباره ظاهر می کنند، امیدوارند برای کسب و کارهایی که می خواهند از این سیستم ها برای مدیریت نیازهای سازمانی استفاده کنند، خوشایندتر باشد. (یک نگرانی در اینجا این است که کلمه با سیستم‌های بلاک چین «مجاز» که زمانی مورد علاقه کنسرسیوم‌های تجاری بود، مرتبط بود، سیستم‌هایی که واقعاً غیرمتمرکز نبودند و در نتیجه ارزش واقعی نداشتند. امروزه، کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای استراتژی‌های Web3 را بر روی لایه 1 بدون مجوز می‌سازند. پروتکل هایی مانند اتریوم، مفهوم رتروگراد «بلاک چین» ممکن است چندان بد نباشد.)

زبان نادرست

مشکل زبانی صنعت فراتر از مفاهیم منفی "کریپتو" است. همچنین این است که کلمات جذاب فاقد دقت و تفاوت های ظریف حیاتی هستند.

به عنوان مثال، چندین نوع توکن وجود دارد. اینها شامل توکن‌های کالایی مانند اتر (ETH) است که به بلاک چین‌های عمومی قدرت می‌دهد. دارایی های ذخیره شده با ارزش مانند بیت کوین (BTC)؛ توکن های پرداخت مانند USDC؛ و NFT ها که اساسا نشانگرهای اشیاء دیجیتال کمیاب هستند. همه آنها اغلب تحت عنوان "ارزهای رمزنگاری شده" قرار می گیرند، که ارتباطی با ایده سنتی "ارزها" ایجاد می کند و دارای مفاهیم حقوقی و سیاسی متمایز است.

این عدم دقت برای شرکت کنندگان در این صنعت هنگام مذاکره بر سر قوانین یا شرایط خدمات با یکدیگر و با سیاست گذاران و مشاغل غیر رمزنگاری مشکلاتی ایجاد می کند.

دیوید تریت، مدیر ارشد بخش بلاک چین Accenture می‌گوید: «اغلب اوقات ما در حال صحبت کردن با یکدیگر هستیم. "افراد در مورد یک دامنه استدلال می کنند که واقعاً با بقیه کار نمی کند."

Treat به دنبال یک چارچوب طبقه‌بندی است که «به ما امکان می‌دهد تا تعامل بین نشانه‌سازی هویت، پول و اشیاء را ببینیم تا در یکی از جنبه‌های نزدیک‌بین این موضوع غرق نشویم و گفتگوی گسترده‌تر و مهم را از دست ندهیم».

وسواس در مورد کلمات از این طریق ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، زمانی که مهم‌ترین چیز این است که به محافظت در برابر نوع تخلفی که منجر به فروپاشی FTX شد، باشد. اما در میان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه افسران تطبیق در حال حاضر دستورالعمل‌های جامعی را به بانک‌ها می‌دهند تا سرویس‌ها را به هر نهادی که «کریپتو» را لمس می‌کند مسدود کند - اگر به معنای واقعی کلمه، گروهی مانند مایکروسافت، استارباکس و، از قضا، BNY Mellon را شامل می‌شود - واضح است که همه ما باید با کلماتمان واضح تر شویم.

چه کسی تصمیم می گیرد؟ این یک بخش بازاریابی مرکزی یا مدیر ارشد برند نیست که بتواند تعیین کند که این صنعت از چه برندی باید استفاده کند. بازار تصمیم خواهد گرفت که از کدام کلمات استفاده کند.

بنابراین، در حال حاضر، ما با "کریپتو" گیر کرده ایم.

متن اصلی خبر : CoinDesk